Ik ben uniek. Elke dag ga ik me iets meer bijzonder voelen. Dat komt door de reclames. Mijn herinneringen zijn bijzonder. Als ik naar het beste vakantiepark ga, krijg ik er nog meer mooie herinneringen bij. Wat ik elke dag beleef is bijzonder, ik rij in een unieke auto, beleef unieke avonturen en alles wat ik voel is bijzonder en uniek. Gewoon een kwestie van de juiste spulletjes consumeren.
Die nadruk op onze uniciteit in de reclame is iets dat de laatste tijd in de reclame woekert. Blijkbaar hebben wij allemaal het gevoel dat we er niet meer of steeds minder toe doen. Daarom zoeken we naar de wow-factor: Ik besta en mijn leven doet er toe. Geloof maar dat dit gevoel waar is. Computers hebben het uitgerekend en geconstateerd. En wij weten allemaal dat computers geen fouten maken.
Big data hebben geconstateerd dat we ons ontheemd voelen in een wereld, waarin we alleen nog maar belangrijk zijn om data voor het systeem te leveren. We zijn wandelende geldbuidels, die onze eigen ondergang bekostigen. En dat is nog eens een unieke ervaring…